O czym trzeba pamiętać kupując wyposażenie do biura?

Przestrzeń biurowa powinna być przede wszystkim dobrze zaplanowana, aby zgodnie z wymogami BHP każdy pracownik miał dostęp do światła oraz odpowiednią przestrzeń do swobodnego poruszania się. Niestety czasami można zapomnieć o najważniejszych elementach wyposażenia, a skupić się na tych mniej ważnych jak dekoracje.

Podstawowe wyposażenie do biura

wyposażenie biuraWyposażenie biura (sprawdź ofertę w sklepie) może być różne w zależności od prowadzonej działalności gospodarczej. Jednak standardowo są to biurka i krzesła. Każda osoba powinna mieć biurko dopasowane do swoich potrzeb. Jeżeli ktoś do pracy używa tylko komputera to z powodzeniem może mieć biurko pod komputer, ale jeśli ktoś bardzo często korzysta z akt, dokumentów itd. które zabierają powierzchnię roboczą to taka osobna powinna mieć pełnowymiarowe biurko do pracy.

Warto też od razu wyposażyć stanowisko pracy w dodatkową lampę oświetlającą oraz w szuflady lub szafki do przechowywania rzeczy osobistych czy choćby notatników potrzebnych do pracy.

Sam fotel biurowy musi mieć regulację i być wygodny, a także spełniać normy BHP, które mówią między innymi i odległości pracownika od komputera czy o odległości na przejścia między stanowiskami pracy.

Wyposażenie dodatkowe

Im więcej pudełek, szuflad czy kuwet na dokumenty, tym dla niektórych pracowników lepiej, ponieważ wtedy mogą podzielić wykonywane zadania lub też posegregować dokumenty, które potem potrzebne będą w innym dziale.

W biurze warto też dodać akcenty dekoracyjne jak choćby rośliny zielone, które sprawią, że miejsce pracy będzie wyglądać przyjemniej.