Rekrutacja pracowników – na czym polega?

Do lamusa odeszły czasy, w których pracę dostawało się od ręki, zgłaszając się do pierwszego lepszego zakładu. Dziś, żeby zdobyć atrakcyjne zatrudnienie, trzeba przejść przez długi proces rekrutacyjny i wykazać się cennymi dla pracodawcy umiejętnościami. Jak wygląda zatrudnianie nowych pracowników i jak się do tego przygotować?

Rekrutacja pracowników krok po kroku

Jeśli chcemy wziąć udział w rekrutacji na atrakcyjne stanowisko, musimy zacząć od przygotowania CV. Czasami wymagany jest także list motywacyjny. Jeśli pracodawca uzna nas za odpowiedniego kandydata, zaprosi nas do kolejnych etapów rekrutacji. Te mogą wyglądać różnie w zależności od firmy i rodzaju posady. Czasami wystarczy rozmowa z pracodawcą, innym razem konieczne są testy ze znajomości języka obcego, sprawdziany z wiedzy czy poziomu inteligencji.

Na co zwraca uwagę pracodawca?

W trakcie rekrutacji pracowników oceniane są różne kwestie, nie tylko nasze wykształcenie, wiedza i umiejętności, ale także tak zwane kompetencje miękkie. Rekruter sprawdza, jak zachowujemy się w trudnej sytuacji, jak reagujemy na stres i radzimy sobie z kontaktem z innymi ludźmi i odpowiadaniem na trudne pytania. Jeśli chcemy dobrze wypaść, musimy zadbać o swoją nienaganną prezencję.