Wady i zalety leasingu pracowniczego

Pracodawcy coraz częściej stosują nowe formy pozyskiwania nowych pracowników. Jedną z nich jest tak zwany leasing pracowniczy – wypożyczenie pracownika z innej firmy.

To rozwiązanie niesie ze sobą szereg korzyści, ale także pewne zagrożenia – zwłaszcza dla osoby zatrudnianej. Co warto wiedzieć o leasingu pracowników, zanim zdecydujemy się na tę formę współpracy?

Jakie korzyści z wypożyczenia innej firmie?

Leasing pracowniczy to atrakcyjna forma zatrudnienia dla obu stron. Pracownik może liczyć na wysokie zarobki i możliwość dorobienia sobie na przykład w trakcie urlopu, pracodawca za to nie musi organizować długotrwałego procesu rekrutacji, a także płacić wysokich kwot za ubezpieczenie wypożyczonego pracownika. Koszty zatrudnienia w ramach leasingu są niskie, ale warto zdawać sobie sprawę także z wad tego rozwiązania.

Jakie niebezpieczeństwo wiąże się z leasingiem pracowniczym?

Dyskomfort tego rodzaju rozwiązania może odczuć zwłaszcza pracownik, który przez dłuższy czas będzie pracował „wypożyczony” innej firmie. Nie obowiązuje go wtedy pełen pakiet ubezpieczeń, a umowa jest tymczasowa, przez co nie daje poczucia stabilności i pełni bezpieczeństwa, jak kontrakt na czas nieokreślony, nie pozwala także np. na zaciągnięcie kredytu mieszkaniowego.