Pieczątki firmowe to najlepsza wizytówka każdej firmy. Choć obecne przepisy nie przewidują konieczności jej wyrobienia, to każde szanujące się przedsiębiorstwo dąży do tego, żeby posiadać własną pieczątkę. Zwiększa ona prestiż firmy, służy do uwierzytelnienia dokumentów, nade wszystko zaś jest świetnym nośnikiem treści marketingowej.
Kiedy pieczątki są skuteczne?
Pieczątki uwierzytelniają dokumenty i zwiększają prestiż firmy, pozytywnie wpływając na jej wizerunek. Odpowiednio zaprojektowane mogą również stanowić świetny nośnik treści marketingowej. Żeby jednak mogło tak się stać, należy wyeliminować błędy, które często pojawiają się podczas przygotowywania ich wzoru. Najważniejsza jest czytelność firmowej pieczątki. Pamiętajmy, że odbicie nigdy nie będzie wyglądało tak samo jak matryca. Należy zatem unikać umieszczania zbyt dużej ilości małych elementów, które na papierze odcisną się nieczytelnie. Pieczątki spełniają swoje zadanie jedynie wtedy, kiedy są przejrzyste, a wszelkie dane umieszczone na matrycy są czytelne.
Czy same napisy wystarczą?
Pieczątka złożona z samych napisów zawierających dane firmy stanowią najbardziej proste rozwiązanie. Jednak i ich skuteczność jest najmniejsza. Nie zwracają na siebie uwagi i nie wywołują emocji u odbiorcy. Dobrym posunięciem jest umieszczenie na matrycy logo firmowego lub obiektu rysunkowego, który będzie się tematycznie wiązał z zakresem działalności danej firmy. Dla przykładu, firma wulkanizacyjna może umieścić rysunek opony. Tego typu posunięcie sprawia, że odbita pieczątka pozostaje w pamięci odbiorcy, wywołuje miłe skojarzenia i zwiększa prestiż firmy.