Co wchodzi w skład logistycznej obsługi klienta?

Logistyka to bardzo szerokie pojęcie zaliczamy do niej gospodarkę magazynową, organizujące transportu, zapewnienie ciągłości i trwałości łańcucha dostaw. Co może zaoferować firma logistyczna swoim kontrahentom? Na czym polega logistyczna obsługa logistyczna?

Co oferują firmy logistyczne swoim klientom?

logistyka magazynowaPrzedsiębiorstwa logistyczne zajmują się głównie:

  • organizacją pracy magazynowej
  • wynajmem powierzchni magazynowej
  • organizacją transportu
  • obsługą celną

Kompanie logistyczne często oferują kompleksową usługę logistyczną zapewniającą zajęcie się ładunkiem na całej jego trasie od przyjęcia na stan magazynu przez składowanie aż do dostarczenia towarów do odbiorcy. Logistycy starają się zoptymalizować koszty na każdym etapie tej podróży przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich warunków potrzebnych do zachowania właściwości materiałów. Klient firmy logistycznej nie musi się martwić o żaden aspekt dotyczący całej usługi. Przedsiębiorstwa zapewniają pełną dokumentację oraz stały wgląd w postępy realizacji zadania. Dobra firma logistyczna powinna posiadać stronę w internecie jako wizytówkę wraz z ofertą usług.

Logistyczna obsługa klienta – na czym polega?

Logistyczna obsługa klienta wyraża się w kilku współczynnikach. Pierwszy z nich to czas. Tutaj najbardziej liczy się wykonanie zadania w czasie wyznaczonym przez kontrahenta przy zachowaniu odpowiednich standardów. Następnym elementem jest niezawodność. W tym wypadku bierzemy pod uwagę zgodność z zamówieniem oraz pewność, czyli brak uszkodzonego asortymentu w trakcie transportu. Pod uwagę bierze się również wygodę, czyli elastyczność firmy, oraz rozmieszczenie jej placówek. Ostatnim elementem jest komunikatywność. Dzięki jej wysokiemu poziomowi możemy na bieżąco śledzić towar, mieć dostęp do kompleksowej dokumentacji oraz być w ciągłym kontakcie z pracownikiem firmy.